Monday, July 04, 2011

Stop Acting,"Akulah yang paling hebaT"

     Setiap manusia diciptakan berbeza-beza dan orang yang paling mengenali aku adalah diri aku sendiri ! Tetapi , orang yang berada di sekeliling aku adalah cermin terbaik dapat melihat diri aku sebenar .

     Apa pun setiap orang punya berjuta alasan untuk berbeza sikap . Namun , setiap orang juga sebenarnya memiliki banyak alasan untuk saling memahami akan jurang perbezaan tersebut . Tak perlu sombong atau berlagak jadi manusia . Tak kiralah kau ni cantik or handsome , bijak dan cukup popular kat sekolah atau kat mana jerr because akhirnya suatu hari nanti , you all akan kembali kepadaNya . Jadi sebab itulah , apa pun yang you all ada sekarang ni , tak lebih sekadar anugerah Tuhan ! Bukan kerana kehebatan kau . Jadi , berhentilah perasan menjadi orang SuperbHot !

     Bagi aku , gurlz / boyz yang cantik atau handsome itu dapat dilihat dari hatinya , perilakunya , tutur katanya serta kedewasaannya . Tapi , zaman sekarang ni ramai sangat yang bertopengkan wajah menawan , body 'meletop' tapi kelakuan , tutur kata dan hati ? alahai . . . . . bagai ular berbisa !

     Sifat dan perilaku seseorang itu very penting . Even wajah tak cantik atau handsome tapi sifat dan perilaku yang cantik akan 'memantolkan' aura kecantikan tersendiri . In our life , act kaulah yang bertanggungjawab on sikap kau sendiri .  Kau kena terima tanggungjawab sepanjang hidup kau . So , jangan berterusan menyalahkan orang lain atau apa sekalipun , kecuali diri kau sebab kau yang tentukan pilihan sikap kau tehadap kehidupan . Kau kena berani terima tanggungjawab atas perilaku dan tindakan kau . Tinggalkan sikap buruk dan sucikan diri kau . Kembalilah ke 'highway' yang benar . Satukan impian kau dan terus maju . Tak ada orang yang mampu ubah hidup kau jadi lebih baik kecuali kau sendiri yang lakukan . Tunjukkan sikap konsisten kau yang berintegriti tinggi agar orang tahu kau orang yang 'educated' . Ingat erk , ketulusan hati itu adalah kunci terciptanya keharmonian hidup .

     Kita semua ni just manusia biasa ofcoz pasti memiliki kekurangan , kelemahan dan kesalahan ! So , stop acting berasa akulah yang paling hebat ! Sedarlah sikit siapa diri kau dan siapa orang lain because kita masih lagi di dunia yang sama , sama-sama berstatus 'just a human being' !
   
     okaylah sampai jumpa lagi di entry akan datang . Terus setia bersama SHE A TEENAGER ! Aku  sayang kau semua . Muah . . Muahhh . . .

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger azkiya farhana said...

nah award utk fara comel ;)
jom tag2 org sekali ^^http://azkiyafarhana.blogspot.com/2011/07/cute-award-cute-people.html

9 July 2011 at 18:19  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home